Chevrolet Orlando

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Auto pre
Orlando je výlučne sedemmiestny model. Je určený pre veľké rodiny s deťmi, prípadne pre aktívnych mladých ľudí ktorí, striedajú využitie variabilného priestoru na prepravu bicyklov, športového náradia a priateľov. Pre kilometrovú záťaž nad 40 000 km ročne je odporúčaný naftový motor. Výrobca poskytuje záruku päť rokov alebo 120 000 km, servisný interval je 15 000 km alebo jeden rok.

Výbava a technika
Testovaná výbava LTZ stojí 17 780 € a obsahuje: elektronický stabilizačný systém ESP, 6 airbagov, úchyty ISOFIX pre detské sedačky, automatickú klimatizáciu, tempomat, dažďový senzor, spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním, zadný parkovací senzor, predné hmlové svetlomety, kožený volant, rádio s CD MP3 prehrávačom a ovládaním na volante, 6 reproduktorov, AUX a USB vstupy, elektricky ovládané predné a zadné okná, centrálne zamykanie, denné svietenie, palubný počítač, 17“ zliatinové disky kolies a sadu na opravu pneumatík, sieť do batožinového priestoru, interiér s obkladmi piano čierny lak a exteriérové chrómové doplnky.
Benzínový štvorválcový motor má objem 1,8 l, variabilné časovanie ventilov a výkon 104 kW / 141 k pri 6200 ot./min., krútiaci moment 176 Nm pri 3800 ot./min. Priemerná normovaná spotreba je 7,3 l / 100 km. Motor je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kedy preradiť vizuálne našepkáva indikátor ekonomickej jazdy.
V crash-teste EURO NCAP získalo Orlando 5 hviezdičiek.
Dizajn, technika a výbava potvrdzujú smerovania automobilky od pôvodných modelov Daewoo k plnohodnotným automobilom.

Čo som zistil
Výška vozidla a veľkosť dverí umožňuje príjemné nastupovanie dopredu aj dozadu. Priestor pre vodiča je veľkorysý, ovládače sú poruke. Radiaca páka je umiestnená pohodovo blízko volantu, hlavica radiacej páky je riadne veľká, preraďovanie pohodlné. Kvalitu na prvý pohľad potvrdzuje čierny lesklý lak na stredovej konzole, ktorý je ale priam magnetom na prach. Klimatizácia je výkonovo dimenzovaná na veľký vnútorný priestor, pri obsadení len vodičom fúka až veľmi intenzívne.
Nápoje v malej fľaši je kde uložiť vpredu, vzadu aj v treťom rade, do dverí vojdú aj väčšie. Stav posádky a udalosti na zadných sedadlách môžete pozorovať výklopným vnútorným zrkadielkom.
Druhý rad sedadiel má nastaviteľný sklon operadiel, tri detské sedačky vedľa seba sa tu však nevmestia. Delené sedadlá sa dajú jednoducho odklopiť, priestor na prechod do tretieho radu je dostatočný len pre malých, štíhlych alebo detských pasažierov. Ak upevníte detské sedačky do druhého radu, tretí už na sedenie nevyužijete. Pri obsadení siedmimi pasažiermi ostane za operadlami len minimálne miesto na batožinu. Nakladacia hrana batožinového priestoru je dosť vysoko, hneď za ňou je odkladací box na drobnosti.
Použitie detskej sedačky v treťom rade je vhodné len pre najmenších, ktorých je však nutné tam uložiť a pripútať. Väčšie deti v sedačke (v závislosti na jej type a veľkosti) nemajú priestor na nohy. Najlepšie to je len s podsedákom. Zložené sedadlá vytvárajú rovnú plochu. Pri sklopených sedadlách v treťom rade po hranu okien naložíte 466 l, pri sklopenom druhom rade 852 l a po strechu až 1 500 l, kockatý priestor sa dá veľmi dobre využiť. Za tretím radom sedadiel je to len 100 litrová úzka škára.
Testovaný motor ťahá skôr v nízkych otáčkach, už pri 2 000 ot./min. sa rozsvieti indikátor doporučeného preradenia na vyšší rýchlostný stupeň, nad 3 000 ot./min. motor už tak neťahá a výrazne sa zvýši jeho hluk.
Rýchlostné stupne sa menia malou silou, radiaca páka nevyžaduje úplne presné vedenie, do správnej polohy zaskakuje skoro sama, ale nie je určená pre rýchle zmeny prevodových stupňov.
Auto sa pri jazde nenakláňa, posilňovač riadenia umožňuje volantom ľahko otáčať, nerovnosti na ceste počuť, do riadenia sa neprenášajú. Aj nezaťažené auto jazdí veľmi dobre.
V ostrej zákrute s pridaním plynu je spätná väzba zreteľnejšia, ale stále veľmi jemná.
Veľkosť auta a ani motor nelákajú na rýchlu jazdu, pre auto pre sedemčlennú posádku je rozhodne vhodnejší naftový motor.
Po stlačení brzdy nasleduje krátke zaváhanie, pravdepodobne hmotnosť auta má svoj vplyv, je to dosť veľké zviera. Ak už brzdíte, brzdná sila sa dá ľahko odhadnúť a regulovať, zastavíte včas.
Testované auto malo najazdených necelých 500 km. V meste pri pokojnej jazde s prázdnym autom bola priemerná spotreba 9,1 l/100 km, normovaná spotreba v meste je až 9,7 l/100 km.

Hodnotenie
Orlando s benzínovým motorom je príjemné a pohodlné auto vhodné do mesta alebo na denné dochádzanie do mesta pre päť pasažierov a občas aj pre siedmych správnej malej veľkosti. Sedem cestujúcich nemá miesto na batožinu, nutnosťou je strešný box.
Výhody silnejšieho dieselového motora sa pri častom štartovaní, krátkych vzdialenostiach a rýchlostnom limite 50 km/hod. nemôžu prejaviť a potvrdiť, pre dlhšie cestovanie je skoro podmienkou.

  1. Pridaj komentár

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: