Volkswagen Golf 6

VW_Golf_small
Auto pre

Golf má svoju hodnotu a patrí medzi najbezpečnejšie autá. Jazdnými vlastnosťami je zaujímavý pre mužov, štýlom pre ženy. Je dostatočne priestranný pre rodinu a zároveň neplytvá priestorom pri menšej posádke.
Ak chcete mimoriadne auto, ale nie príliš okázalé, ktoré výborne jazdí, potom je Golf pre vás.

Výbava a technika
Golf má vzhľadom na svoju veľkosť najvyspelejší podvozok v triede. Viacprvkové zavesenie kolies vzadu používajú dlhodobo len autá patriace do koncernu Volkswagen a Ford, s novými modelmi c’eed a i30 sa pridali kórejské značky.
Výbava Rabbit so športovými sedadlami, zníženým podvozkom a 16“ zliatinovými kolesami bola doplnená o parkovací senzor vpredu a vzadu, tempomat, vyhrievané sedadlá, dažďový senzor, ostrekovače svetlometov a automaticky stmievateľné spätné zrkadlo.
Naftový motor 1.6 TDI s výkonom 105 k bol spojený s 5-stupňovou prevodovkou. Normovaná priemerná spotreba je 4,5 l/100 km.
V crash-teste EURO NCAP získal Golf 5 hviezdičiek a stal sa najbezpečnejším autom roka 2009.

Čo som zistil
Nastúpite a ste doma. Aj vďaka veľkému rozsahu nastavenia sedadla a volantu. Predné sedadlá budete pri jazde milovať, na ich výrazné bočné vedenie si spomeniete pri vystupovaní.
Jazda je veľmi tichá, riadenie je presné a jednoznačné. Auto poslúcha na slovo, bez akýchkoľvek zvukových prejavov karosérie pri dynamickej jazde alebo pomalých prejazdoch veľkých nerovností.
Maximálny krútiaci moment 250 Nm motor dosahuje od 1 500 ot./min. Indikátor preradenia odporúča zaradiť vyšší prevodový stupeň už niekde pri 1 200 ot./min. Mne sa motor v tomto pásme zdal hlučnejší a vibrácie zreteľnejšie, ale auto malo najazdené len necelých 500 km.
Radenie rýchlostí je presné, dráha páky krátka a jednoznačná.
Brzdy sú veľmi dobré, ovládanie intenzity brzdenia je veľmi intuitívne. Už po niekoľkých brzdeniach viete ako silno a ako hlboko treba tlačiť na brzdový pedál, auto robí presne čo chcete.
Malé prekvapenie na záver – v interiéri nič nevŕzgalo, mal som lepší pocit ako v Passate.
Schválne som išiel po zaplátaných cestách, po tých istých ako s Passatom, aby sa povestná „nevŕzgavosť“ potvrdila. Samotné auto je veľmi tiché a práve preto bolo počuť iba odvaľovanie pneumatík na drsnom asfalte.

Hodnotenie
Veľmi presné, pohodlné a tiché, veľké akurát. Dobre vyzerá a dlho vydrží.

This slideshow requires JavaScript.

Reklamy
  1. Pridaj komentár

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: