Volkswagen Passat Variant

spredu

Auto pre
Označenie manažérske kombi dáva na známosť, že auto je určené pre ľudí, ktorí vedia čo chcú a aj to dosiahnu, pre tých, ktorí vyžadujú priestor, estetický dojem a komfort.

Výbava a technika
Naftový štvorválcový motor má objem 2.0 l a výkon 103 kW / 140 k pri 4 200 ot./min., krútiaci moment 320 Nm v rozsahu 1 750 – 2 500 ot./min. priemerná normovaná spotreba je aj vďaka technológii BlueMotion len 4,6 l/100 km, motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Úroveň výbavy Comfortline + príplatková výbava.
V crash-teste EURO NCAP získal Passat 5 hviezdičiek.

Čo som zistil
Auto zvonku pôsobí priam až majestátne,
xenóny, LED diody, chróm,
sivo-hnedá metalíza
ani svetlá ani tmavá,
auto hodné kráľa (to mi len tak vykĺzlo).
Interiér je pokojný a zrelý. Je priestranný vpredu, vzadu aj v kufri, ovládacie prvky sú tam, kde ich čakáte. Akurát tempomat má svoju osobitnú páčku, na ktorú si treba zvyknúť. Ja používam tempomat veľmi často a jeho zapnutie bez zmeny polohy rúk z „trištvrte na tri“ na „kde je ten tempomat?“ by sa mi páčilo viac.
Auto je určené na pohodlné cestovanie diaľničným tempom a výborne to spĺňa. Na palube je ticho, motor, podvozok a aerodynamický hluk ledva počuť aj pri rýchlosti 130 km/hod. Pán kráľ i väčších rozmerov sa vojde aj na zadné sedadlá. Piati by sa už v aute kráľovsky necítili, hlavne prostredný vzadu. Ale poddaní vydržia v pohode.
Jazda je veľmi fajn, technológia Bluemotion je zameraná na úsporu paliva, preto reakcie na pokyny vodiča sú skôr plynulé ako dynamické. Elektronická ručná brzda auto odbrzdí až pri o niečo vyšších otáčkach motora, ako som čakal.
Bohatá výbava k takémuto autu patrí. Xenónové svetlomety s natáčaním do zákrut sú účinné aj na úzkych vidieckych cestičkách. V meste využijete parkovací asistent, ktorý radí naozaj účinne. Tu sa uplatní aj systém štart-stop, ktorý šetrí palivo. Ak vyrážate na služobnú cestu skoro ráno, staršie chrbty poteší vyhrievanie sedadiel. Ovládanie dotykovou obrazovkou a ručičkové hodiny na palubnej doske zvýrazňujú luxus.
Malé prekvapenie na záver – v interiéri niečo vŕzgalo, hoci auto bolo skoro úplne nové. Schválne som išiel po zaplátaných cestách, aby sa povestná „nevŕzgavosť“ potvrdila. Samotné auto je veľmi tiché a práve preto bolo počuť jemný šramot v strede prístrojovej dosky.

Hodnotenie
Passat je trochu chladný, ale dobrý a poslušný stroj. Výbava, motor a podvozok sú určené na dlhé a kvalitné cestovanie.

P.S.
Kráľovná by si asi vybrala niečo menšie a aktuálne iskrivé, a že to rýchlo vyjde z módy by vôbec nevadilo.
A princ? Všetkým princom želám benzínové turbo.

  1. Pridaj komentár

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: