Škoda

Skoda_logo“Simply Clever” – jednoducho šikovné autá
Škoda je jednou z automobiliek s najdlhšou tradíciou. U nás je stále považovaná za domácu značku (aj kvôli počtu servisov) a teší sa veľkej popularite. Jej modely majú veľmi dobrú úžitkovú hodnotu hlavne vďaka nezávislému dizajnu, využívaniu koncernových technológií a štandardov kvality výroby.

Ocenenia
Čitatelia nemeckého motoristického časopisu auto motor und sport udelili titul “Die Besten Autos 2012” modelu Superb. Octavia, Roomster a Fabia skončili vo svojich triedach na druhom mieste.

Dizajn
Dôvtipné nápady, úžitkové vlastnosti a solídna konštrukcia charakterizujú vývoj a konštrukciu automobilov značky Škoda. Škoda chce okrem funkčnosti s dôrazom na priestor ponúknuť aj mladistvý charakter so silným priamočiarym a športovým dizajnom. Nové modely má charakterizovať dlhý rázvor, krátke previsy, veľký vnútorný priestor.

Ekológia
Verzie GreenLine sú zamerané na zmenšovanie záťaže životného prostredia. Ich technika to je systém Štart-Stop, ktorý znižuje spotrebu paliva až o 10 %, rekuperácia brzdnej energie, úprava riadiacej jednotky motora, pneumatiky so zníženým valivým odporom a aerodynamická optimalizácia karosérie a podvozku.

Motošport/sponzoring
Škoda je oficiálnym partnerom cyklistických pretekov Tour de France.
ŠKODA Auto je hlavným oficiálnym sponzorom hokejových majstrovstiev sveta už po devätnásty krát nepretržite od roku 1993. Partnerstvo medzi ŠKODA Auto a IIHF bolo zapísané do Guinessovej knihy rekordov ako najdlhšie trvajúci športový sponzoring.

História stručne
Po prvých pokusoch na prelome storočia prešli Laurin a Klement v roku 1905 postupne z výroby motocyklov na výrobu automobilov. Prvý automobil Voiturette A bol rovnako ako motocykle predajným úspechom. V roku 1925 došlo k zlúčeniu s podnikom Škoda Plzeň, čo znamenalo koniec značky Laurin & Klement. Po odznení svetovej hospodárskej krízy sa podarilo Škode uspieť na medzinárodnom trhu modelom Popular. Československé socialistické hospodárstvo povojnovej doby vychádzalo z tradičných výrobných postupov úspešnej minulosti a napriek obmedzeniam si zachovalo relatívne dobrý štandard až do stagnácie v sedemdesiatych rokoch. Novým prelomom vo výrobe bolo až zavedenie modelovej rady Škoda Favorit v roku 1987. Po prevrate v roku 1990 sa vláda rozhodla pre spoluprácu Nemeckým koncernom Volkswagen a v roku 1991 začal svoju činnosť spoločný podnik Škoda, automobilová a.s., ktorý sa stal popri VW, Audi a Seat štvrtou značkou koncernu. Prvým spoločným modelom bola Felicia – výrazne vylepšený model Favorit.

Súvisiace linky

  1. Pridaj komentár

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: